Obserwatorzy

czwartek, 6 grudnia 2012

DDD oraz jak prawidłowo dobierać biustonosz

Korzystając z Dnia Darmowej Dostawy, skorzystałam z oferty jednego ze sklepów z bielizną i zamówiłam trzy biustonosze. Niestety jeden z nich był już niedostępny, a szkoda, bo miałabym go na teraz...Tak czy inaczej kupiłam dwa modele, których w moim mieście nie mogłam dostać. Przy okazji oszczedziłam trochę grosza.

Pierwszy z nich to klasyczna czarna bardotka. Jej zadaniem jest ładne wyeksponowanie biustu. Przymierzałam taką stacjonarnie, ale białą, więc wiedziałam, że będzie ok. Koszt - 52zł.


Na drugi model miałam ochotę, od dnia kiedy go zobaczyłam w necie. Stacjonarnie nie do kupienia. Model - krzyżak o wdzięcznej nazwie 69 ;> Koszt 39zł.


Na pierwszy rzut oka urodziwy nie jest, ale nie o to chodzi. Biustonosz przeznaczony jest do mocno wyciętych sukienek, bluzek, bluzek bez pleców i innych egzotycznych ciuszków. Zapina sie go na brzuchu.


Trochę się obawiałam czy te paseczki będą mi obwodowo pasować, ale niepotrzebnie - są regulowane jak zwykłe ramiączka. Wiem, że można go zapinać na wiele sposobów, muszę tylko odkryć jakich :)


A teraz moja ulubiona część wpisów - nauczanie :P, czyli

Jak prawidłowo dobierać biustonosz?

Kupno biustonosza zdawałoby sie nic prostszego, w końcu wszystkie mamy 75B. Przez większość życia żyłam w tym przekonaniu. Moje koleżanki, nieważne czy chudsze czy grubsze, również nosiły 75B, ewentualnie 75A. I wszystko byłoby świetnie, gdyby nie dyskomfort związany z zapięciem stanika lądującym na karku, z piersiami rozpłaszczonymi na klatce piersiowej - jak ja to pieszczotliwie mawiam "jeden cycek pod jedną, drugi pod drugą pachą", buły robiące sie pod pachami - szczególnie nieestetycznie wygląda to w lecie i wiele wiele innych. Próbowałam temu zaradzić kupując stanik o większej misce, ale równocześnie większym obwodzie. Taki my kobietki mamy tok myślenia, niestety. Ale on nie bierze się z niczego. Przecież w przeciętnym sklepie ze "zdrowymi", tanimi, chińskimi stanikami  przeciętna rozmiarówka zaczyna sie od obwodu 75, kończy na 90, a i miseczki od A do C. Sama byłam zdania, że nie ma co przepłacać za stanik - 20zł i ani grosza więcej.

Aż pewnego pięknego dnia weszłam jak zwykle na pewnego szafiarskiego bloga (bagladyshop), na którym był obszerny artykuł na temat doboru stanika. Zmierzyłam, sie dodałam, odjęłam pomnożyłam i wyszedł mi nowy, dumny rozmiar - 70C. Czym prędzej popędziłam zakupić nowy towar. I tak przez kolejny rok byłam dumną posiadaczką biustu w rozmiarze C.


Jednak przyszedł czas, że nowy rozmiar zaczął mi być niewygodny. Wszystko przez wrodzoną asymetrię, którą ma większość kobiet :/ Mówiąc kolokwialnie, ze stanika zaczął mi wyskakiwać lewy cycek :P

Zatem znowu zmiana rozmiaru. 70D. No tak, ale tanie staniki w takich rozmiarach nie występują...I tym sposobem metodą częstego przymierzania, natrafiłam na jedną, jedyną POLSKĄ firmę, która na moim biuście pięknie leży. Ceny kształtują sie najczęściej w granicach 50-60zł, są również trochę tańsze i dużo droższe modele.

Na początku użytkowania nie widziałam żadnej różnicy, jednak po paru miesiącach mogę powiedzieć, że do taniego badziewia nigdy nie wrócę! Te tanie staniki, które mi zostały nosze po domu i jest to katorga. Wrzynają się, są przyciasne, wprawiają w ogólny dyskomfort. Staniki Polskiej produkcji charakteryzują się zupełnie innym wykonaniem, widać, że są wykonane z materiałów wysokiej jakości oraz z dbałością o każdy szczegół. Przy odpowiedniej pielęgnacji posłużą dużo dłużej niż chińskie dziadostwo. Pierzemy ręcznie!

Pierwsz biustonosz to 70C, drugi 70D. Mam nadzieję, że widać różnicę?


70C
70D

Zauważyłam, że "buły" pod pachami zmniejszyły sie - po prostu cała pierś mieści się w miseczce. Dobrze dobrany obwód sprawia, ze stanik leży na swoim miejscu, a nie kręci sie z każdym moim ruchem. Biust jest odpowiednio wyeksponowany i wydaje sie optycznie większy.

Zatem jak odpowiednio dobierać biustonosz?

1. Zmierz sie ciasno pod biustem. Teraz od obwodu odejmij 5 cm. To Twój obwód. Czyli jak masz pod biustem 75cm, musisz wybierać staniki o obwodzie 70cm. Dlaczego? Obwód stanika w miarę noszenia się rozciąga o te brakujące cm. W sklepie zawsze zapinaj stanik na ostatnią haftkę - powinnaś móc wsadzić tam dwa palce, jeśli wsadzisz więcej - obwód jest za duży. Jak już stanik sie rozciągnie, możesz zapinać na pierwszą haftkę.

2. Zmierz sie luźno w biuście.
Jeśli masz asymetrię, dobieraj miseczkę do większej piersi, do drugiej możesz włożyć gąbeczkę wypełniającą. Podczas zakupów w sklepie pochyl sie do przodu i zgarnij całą pierś (również z pleców - brzmi strasznie, wiem) do miseczki. Prawidłowo dobrana miseczka jest odpowiednio głęboka i powinna celować w połowę pachy. Ureguluj ramiączka, tak żeby sie nie wżynały, ale i nie były zbyt luźne. Ciężar biustu powinien spoczywać na obwodzie stanika, a nie na ramiączkach!

Nie będę wklejać specjalistycznych tabelek, bo po pierwsze każda firma ma inna, a po drugie nie mają one nic wspólnego z rzeczywistością.
Uważam, ze warto zainwestować w droższy biustonosz, nawet jeśli wydaje się to głupie. Chińskie staniczki są naprawdę śliczne - kolorki, kokardki, wstążeczki no i cena ok. 20zł. Lepiej mieć dwa porządne niż 10 byle jakich. Ja akurat wielbicielką biustu nie jestem, ale większość kobiet (no i mężczyzn oczywiście) przywiązuje do niego wagę. Dlatego też, aby był dłużej jędrny, pełny i zdrowy, noście (bo ja już noszę :D) odpowiednie staniki.

Czym grozi długotrwałe noszenie źle dobranego biustonosza? 
  • deformacja biustu
  • przedwczesna utrata jędrności
  • bolesne otarcia od wrzynających się ramiączek
  • bóle głowy, karku i ramion
  • za ciasna miseczka zgniata biust, sprawiając, że przepływ krwi zostaje zaburzony
  • powoduje powstawianie zgrubień, guzów oraz stanów zapalnych

Co daje dobrze dobrany biustonosz?

  • ładnie eksponuje piersi
  • sprawia, że sylwetka nabiera odpowiednich proporcji
  • tworzy talię
  • sprawia, że ubrania lepiej się układają
  • pozwala dłużej cieszyć się ładnym i zdrowym biustem

O czym jeszcze należy pamiętać?

Rozmiar biustonosza w ciągu całego życia kobiety ulega zmianom. Tycie, utrata wagi, ciąża - te czynniki sprawiają, że zyskujemy nowy rozmiar i trzeba o tym pamiętać kupując nowa bieliznę.

Pamiętaj - zawsze jak zakładasz źle dobrany biustonosz,
 gdzieś tam na miętowym kaloryferze smuci się kotek!!!


15 komentarzy:

  1. Ja nie naleze do grona osob ktore nosza 75B... hahaa :D bo w B to nie wiem co bym mogla wlozyc hehe :D :) Super porady :)
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może też masz źle dobrany? Dawaj wymiary, policzymy :D

      Usuń
  2. Świetny post! Też planowałam niedługo napisać o doborze biustonosza. Noszę dumnie 32 DD :)

    OdpowiedzUsuń
  3. też do grona 75 B nie należę :p

    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już dawno uświadomiona, polecam bieliznę Kinga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kinga jest stosunkowo droga. Pamiętam, ze mierzyłam raz niezbyt urodziwe, pstrokate biustonosze za 150zł. Za dużo jak dla mnie.

      Usuń
  5. u mnie to podstawa,gdyż po dwóch ciążach z 70E zrobiło się 65B***

    OdpowiedzUsuń
  6. Miętowy kaloryfer i smutny kotek :D Śliczne - jeszcze ta łapka pod łebkiem :D
    Ja byłam chyba aż do marca dumną posiadaczką 75B, a jak :D Sprzedawczyni w triumphie mi dobrała 70C i wsumie rzeczywiście ładniej leżał i mniej odstawał. I na razie tego się trzymam, bo jakoś nie mogę zrozumieć co to jest za miseczka która celuje w połowę pachy.
    A zanim trafiłam do triumpha (z powrotem, bo kiedyś niby miałam stamtąd parę staników), to też byłam zagorzałą fanką chińszczyzny, ale ceny tych moich chyba nie dobijałby do 20 zł :D
    Bardzo fajny post, nie rozumiem paru rzeczy, ale może mnie olśni jak zacznę latać z centymetrem krawieckim i cyckami na wierzchu po domu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie Triumph nie leży i całe szczeście bo staniki mają drogie i brzydkie. W połowę pachy - jak podniesiesz rękę do góry (?w staniku) to miseczka powinna sie kończyć w połowie tej pachy, czyli pośrodku. Nigdy w życiu na początku, bo nie obejmuje całej piersi! Czego jeszcze nie rozumiesz :P?

      Usuń
  7. Ja byłam przekonana, że rozmiar mojej miseczki to D - na obwód wokół biustu w ogóle nie patrzyłam, gdyż dobranie odpowiedniego graniczyło z cudem, ponieważ należę raczej do szczupłych osób. Dopóki jednak z dziewczyn na blogu nie zwróciła mi uwagi, że chyba mam źle dobrany biustonosz... Było mi naprawdę głupio - najbardziej z tego względu, że już od dawna zdawałam sobie sprawę, że rozmiarówka jest nieodpowiednia. Koniec końcem, po kupieniu odpowiedniego stanika, okazało się, że mój rozmiar to 75F. Cóż, jest różnica...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jesteś szczupła to powinnaś mieć obwód 70cm. Obwód 75 po paru noszeniach rozciągnie sie do 80cm i gdzie tu szczupłość :P? Ja szczupła nie jestem - pod biustem mam 73-77cm (zależy czy przytyję czy nie) i noszę 70. A biust mam malutki - jakieś niecałe 90cm i noszę D. Więc może zmierz sie jeszcze raz?

      Usuń
    2. Sprawdziłam jeszcze raz - istotnie, mój rozmiar to 70F. Proszę wybaczyć nieścisłości. :)

      Usuń

Miło mi gdy pozostawiasz po sobie ślad w postaci komentarza.
Wiem wtedy, że nie piszę posta tylko dla siebie :)
W przeciwnym wypadku uruchamia mi się "słomiany zapał"...:(
Na komentarze odpowiadam pod danym postem, jeśli nie zapomnę...
Niestety, nie mogę dodawać komentarzy w Google +