Obserwatorzy

sobota, 26 stycznia 2013

Ernestyna gotuje: placki kukurydziane

Dzisiaj przedstawiam przepis mojego autorstwa na placki z kaszy kukurydzianej. Po incydencie z frytkami z polenty (KLIK), postanowiłam jeszcze poeksperymentować z tym wdzięcznym składnikiem.

Placki z kaszy kukurydzianej


Składniki:

kasza kukurydziana 350g
cebula 1 duża lub 2 mniejsze
jaja 2 sztuki
mąka pszenna 2 łyżki
pieprz, sól
olej

Sposób wykonania:

Kaszę gotujemy według przepisu na opakowaniu. Studzimy. W miedzy czasie trzemy cebulę (ja z lenistwa pokroiłam w drobną kosteczkę, ale lepiej zetrzeć). Ostudzoną kaszę połączyć z resztą składników. Masa wychodzi bardziej gęsta niż ta na zwykłe placki. Rozgrzewamy olej na patelni i  smażymy na złoto z obu stron. 



W smaku wychodzą całkiem niezłe i mają apetyczny zółty kolor. Polecam do nich jakąś surówkę, bo same są zbyt suche :/

Na razie odpuszczam kukurydziane eksperymenty, chyba że polecicie jakiś fajny i szybki przepis :) Dla mnie i tak placki ziemniaczane rulez :D Mogę zjeść tonę i dalej mi mało :P

5 komentarzy:

  1. Ja dzisiaj na kolacje robię naleśniki z owsianką na ostro i z kurczakiem, te placuszki też muszą być pyszne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladaja naprawde bardzo smakowicie :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam placki ziemniaczane, ale te wyglądają te bardzo smakowicie, może spróbuję:]

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nie lubię placków ziemniaczanych ;/ ale może kukurydziane są fajniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi gdy pozostawiasz po sobie ślad w postaci komentarza.
Wiem wtedy, że nie piszę posta tylko dla siebie :)
W przeciwnym wypadku uruchamia mi się "słomiany zapał"...:(
Na komentarze odpowiadam pod danym postem, jeśli nie zapomnę...
Niestety, nie mogę dodawać komentarzy w Google +