Obserwatorzy

czwartek, 10 stycznia 2013

Ernestyna gotuje, a właściwie piecze.

Uwielbiam wszystko co związane z pizzą i makaronami. Dlatego też wzięłam sie za upieczenie bułeczek pizzowych na francuskim cieście. Takie bułeczki były niegdyś dostępne w Kauflandzie, później w Tesco za 2,99zł sztuka. Drogo. Ale są takie pyszne! Z Kauflanda je wycofali (choć dzisiaj znów były, po dwóch latach przerwy...), a do Tesco mam pół miasta.


Bułeczki pizzowe na cieście francuskim


Składniki:
  • gotowe ciasto francuskie
Farsz:
  • 400g pomidorów z puszki, posiekanych
  • 2 ząbki czosnku, rozgniecione
  • 2 łyżeczki bazylii, suszonej
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego

Aby przygotować farsz, umieścić na dużej patelni pomidory, czosnek, bazylię i oliwę. Całość doprawić pieprzem i solą i dusić przez 20 minut. Następnie dołączyć przecier pomidorowy i sos lekko wystudzić.

Nadzienie:
  • ser 
  • salami
  • cebula

Gotowe ciasto francuskie podzielić na równe kwadraty. Na każdy z nich nałożyć farsz oraz pokrojony ser, salami oraz zeszkloną cebulę. Złożyć dwa z rogów do środka. Piec w temperaturze 200-220 stopni przez 10-12 minut.


Ja zamiast dwóch łyżeczek bazylii dałam półtora łyżeczki oregano i pół bazylii. Po prostu bardzo lubię oregano a bazylię niespecjalnie. Nadzienie można przygotować wedle własnego uznania. 

Przepis na farsz, który podałam to tak naprawdę podstawowy sos pomidorowy używany w kuchni włoskiej do pizzy i makaronów. Przyznaję się, że zrobiłam go jako sos do spaghetti, a w między czasie zapragnęłam bułeczek. Sos można dowolnie modyfikować, jest pyszny i prosty w przygotowaniu. 

A jeśli chodzi o ciasto francuskie to kupiłam go w Biedronce i czuję, że to będzie dłuższa przyjaźń.Ma same zalety: pięknie wyrosło, jest pyszne, można go nadziewać na mnóstwo sposobów, tanie (3,19zł). Miałam z nim do czynienia po raz pierwszy. Ciasto jest zapakowane w papier do pieczenia, to bardzo wygodne.
Czy papier do pieczenia zawsze sie przypala?

27 komentarzy:

  1. moja mama robi ciastka z ciasta francuskiego są przepyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciastka z ciasta francuskiego z nutellą, ananasami czy brzoskwiniami!
    A co do Twoich pyszności to zrezygnowałabym z salami, nie lubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Salami jest jedyną kiełbasą, którą jadam. Ale tylko pepperoni, bo inne śmierdzą mi świnią...

      Usuń
  3. mniam mniam! uwielbiam takie wymyślne rzeczy!
    ja ostatnio robiłam krążki z ciasta francuskiego, sera mozarella, szynki i ketchupu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają wspaniale :) Ja dzisiaj robiłam pizzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasto francuskie z biedronki miałam już nie raz, ale nie wpadłam na to żeby zrobić takie mini pizze :) świetna sprawa, dzięki za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  6. mimo, że za ciastem francuskim nie przepadam, to jednak na takie mini pizze chętnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają pysznie też muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm :) wyglądają przepysznie :) szkoda, że nie mam dostępu do piekarnika :(

    OdpowiedzUsuń
  9. na pewno spróbuję :) jak narazie robiłam z pieczarkami i serem i też są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. aż zgłodniałam pysznie to wygląda ! :]

    vaaanila.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Suuper! Dobrze, że od pizzy mam męża :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ smakowite kąski !
    Chyba muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ostatnio tez robilam takie rozki z francuskiego ciasta z tym ze na sldko hehe :)
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mysle ze to super sprawa dla osob ktore nie maja zdolnosci w ozdabianiu pazurow :) Na jakas impreze to super sprawa :) I chetnie wlasnie ich uzywam na róznego rozdaju przyjecia i imprezy :) I czesto pytaja mnie jak je zrobilam i dziwia sie czasem ze to naklejki :) Kwestia dobrego dobrania naklejki i odpowiedniego topera na gorze i czesto nie wygladaja jak naklejki :)

      Usuń
  15. o nie! zrobiłam się głodnaa :(
    wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. O właśnie.. ciasto francuskie.
    A zastanwiałam się rano co można by nadziać szpinakiem :D:D
    Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale pychotka. Ja jestem mięsożercą, więc dorzuciłabym jeszcze jakąś wędlinkę, albo pierś :D
    Ciasto z biedronki jest pycha, sprawdzone na wiele sposobów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. nigdy nie robiłam na ten sposób z ciastem francuskim a dosyć wygodnie i szybko

    OdpowiedzUsuń

Miło mi gdy pozostawiasz po sobie ślad w postaci komentarza.
Wiem wtedy, że nie piszę posta tylko dla siebie :)
W przeciwnym wypadku uruchamia mi się "słomiany zapał"...:(
Na komentarze odpowiadam pod danym postem, jeśli nie zapomnę...
Niestety, nie mogę dodawać komentarzy w Google +