Obserwatorzy

niedziela, 27 stycznia 2013

Jak o siebie dbam: dłonie

Dłonie są wizytówką każdej kobiety. Należy więc dbać o to żeby były zawsze nawilżone. Niestety nasze dłonie starzeją sie szybciej od twarzy przez co łatwiej wyjdzie na jaw nasz wiek :) Dlaczego tak sie dzieje? Dłonie są nieustannie wystawione na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych, detergentów, chlorowanej wody. Poza tym całe życie pracują. Skóra dłoni jest pozbawiona gruczołów łojowych oraz ma bardzo cienką warstwę tłuszczową. Z wiekiem te braki są jeszcze bardziej widoczne. Skóra dłoni szybciej traci jędrność i sprężystość. Na domiar złego uwidaczniają sie wszystkie żyłki oraz powstają plamy co daje nam wygląd 70 letniej staruszki...Nie wiem czy kojarzycie słynne zdjęcie Madonny, na którym jej dłonie wyglądają na 30 lat starsze od niej? Inna sprawą jest, ze jej twarz jest odmładzana skalpelem...

Jakie mam dłonie?

Moje dłonie wymagają nieustannego nawilżania, zwłaszcza po kontakcie z wodą, bo inaczej czuję dyskomfort. Swego czasu miałam problem o malowniczej nazwie - "egzema". W tym roku na szczęście mnie nie dopadło. Jednak w zeszłym oraz dwa lata temu miałam suche, swędzące placki między palcami. Nieprzyjemna sprawa. Kremy nie pomagały, musiałam czekać aż przejdzie. Bywało też, że miałam strasznie przemarznięte kostki, które również były pokryte czerwonymi, swędzącymi plackami. Powyższe dolegliwości dopadają mnie jedynie zimą, a w tym roku udało mi sie od nich uciec :) Wstyd sie przyznać, ale mimo iż przeważnie mam zimne dłonie, niemal nigdy nie noszę rękawiczek. One mnie tak strasznie ograniczają! Aaa jest jeszcze coś. Czasami, jak nie założę rękawiczek do mycia naczyń, to płyn do naczyń mnie "kłuje" tak jakby mnie ktoś nakłuwał szpilkami. Znacie temat? Co to ma znaczyć?
Poza tym moje dłonie są za małe w stosunku do ciała. Takie kobiece :) Rozmiar pierścionka na palec serdeczny to 8, ponoć mały...Kiedyś usłyszałam, że taki kształt dłoni cechuje artystów, ale to temat na dłuższy wpis (wróżeniem z dłoni również się interesuję...).

Jak wygląda moja codzienna pielęgnacja?

Moja codzienna pielęgnacja ogranicza sie do nakładania kremu. Nakładam go zawsze gdy wychodzę na zewnątrz oraz po każdym myciu rąk. Naczynia staram sie myć w gumowych rękawicach.
Oprócz nakładania kremu, niczego więcej nie stosuję. Nawet sobie nie przypominam, żebym miała do czynienia z czymś niestandardowym np. peelingiem do dłoni.
 
 Moi ulubieńcy w pielęgnacji dłoni
  •  Kremy do rąk 
1. Krem do Rąk Oliwkowy Isana (klik)
2. Krem do Rąk Ochronny Be Beauty Masło Shea & Olejek Kokosowy (klik)
3. Regenerujący Krem do Rąk Be Beauty (klik)
4. Odżywczy krem do rąk skoncentrowana formuła Be Beauty (klik)
5. Wygładzające serum do rąk skoncentrowana formuła Be Beauty
6. Niewidzialne Rękawiczki Odżywczo-Ochronny Krem do Rąk Eveline 

Wszystkie kremy bardzo dobre. Za każdym razem piszę, że ideał, ulubieniec, ale po prostu każdy z tych kremów jest na równi świetny. W niektórych Biedronkach wystawili kremy nr 4 i 5. Wzięłam, bo uwielbiam, kosztują 4,99zł.


 Jakie mam plany wobec dłoni?

Hmm...Plany są takie, żeby były młode jak najdłużej :)

6 komentarzy:

  1. Jestem ciekawa kremu do rąk z Isany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o 4 chyba z Biedronki, w sumie na pewno z Biedronki :) i 5 :) uwielbiam ich kosmetyki! czasem te o wiele tańsze są o wiele lepsze... a Ty śledź bacznie bloga! na następnym spotkaniu musisz się pokazać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszą być zdjęcia, muszą! ujawnimy Cię :D a skąd jesteś?

      Usuń
  3. Ja często zapominam o kremie do rąk a powinnam go regularnie używać:/

    OdpowiedzUsuń
  4. Krem nr 2 z biedronki u mnie lepiej sprawuje się na włosach niż na rękach. Nr 1 jest (jak dla mnie) idealny na zimę. Jak mam czas, robię sobie maski z dużą ilością olei. tu dobrze się sprawuje olej z awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pierwszy i bardzo go lubię :P

    OdpowiedzUsuń

Miło mi gdy pozostawiasz po sobie ślad w postaci komentarza.
Wiem wtedy, że nie piszę posta tylko dla siebie :)
W przeciwnym wypadku uruchamia mi się "słomiany zapał"...:(
Na komentarze odpowiadam pod danym postem, jeśli nie zapomnę...
Niestety, nie mogę dodawać komentarzy w Google +