Obserwatorzy

sobota, 19 lipca 2014

Ponad 30 stopni, a tu COFFEE TIME!

Któż tego nie zna? Upał jak diabli, a tu kawę wypić trzeba :P Ale jak, w taki upał?! Jak to jak?! Na zimno!


Do wykonania kawy na zimno potrzebujemy:
  • kawy rozpuszczalnej
  • mleka
  • wody
  • cukru lub słodzika
  • słoik
  • szklankę do latte macchiato, kupioną w Biedronce za 2zł 
 Wykonanie:

Łyżeczkę kawy rozpuszczalnej, dwie łyżeczki cukru, ponad połowę szklanki mleka, pół szklanki wody (zależy jak kto lubi...) umieszczamy w słoiku, zakręcamy i wstrząsamy do połączenia składników. Następnie nalewamy do szklanki. Brawo! Udało nam się nawet uzyskać piankę, która i tak zaraz zniknie. Smacznego!

Nic odkrywczego nie odkryłam, ale może przypomniałam :) To jest oczywiście wersja podstawowa, bez udziwnień. A Wy macie jakieś fajne i łatwe przepisy na kawę na zimno?

34 komentarze:

  1. kawę piję może raz na miesiąc ;))) a mieszkając w Turcji przyzwyczaiłam się do picia gorącej herbaty nawet wtedy, kiedy temperatura sięga 40 stopni, ale przepis fajny i jak będę miała ochotę na kawę zamiast lodów albo deseru to będę pamiętać, żeby do Ciebie wrócić ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam, że gorące napoje w upał najlepiej chłodzą, ale nie jestem w stanie wypić wtedy nic gorącego...

      Usuń
  2. pycha, właśnie piłam :) ja dodaję jeszcze troszkę cukru waniliowego i jest jeszcze lepsza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukier waniliowy mówisz? Spróbuję ;>

      Usuń
  3. ja jeszcze lubie sobie syropów pododawać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam aktualnie żadnych dodatków na stanie :)

      Usuń
  4. ja ostatnio tylko bezkofeinowa Mc Cafe, po zwykłej mam palpitacje na tym upale,
    w ogóle rozpuszczalnej nie pijam bo wydaje mi się jeszcze mocniejsza , ale przepis wydaje się prosty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis jest prosty jak budowa cepa :P Ja piję rozpuszczalną w wersji gold - jest łągodniejsza :)

      Usuń
  5. A mi nie sprawia trudność wypicia gorącej kawy w upał ;) w brew pozorom wtedy stabilizuje się temperatura ciała ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja w taką pogodę piję wyłącznie wodę mineralną (gazowaną) + 4 wielkie kostki lodu :D
    Ale mój mąż lubi czasami taką kawusię sobie strzelić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lyzeczka kawy rozpuszczalnej plus 1.5 lyzeczki cukru zalewamy odrobina zimnej wody(tylko do przykrycia skladnikow) wszystko mieszamy mikserem az do uzyskania zbitej piany ;) Przekladamy do wysokiej szklanki i powoli nalewamy do konca zimnego mleka ;)) mozna dodac kostki lodu. U mnie smakuje wszystkim a wiec polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój sposób jest bardzo podobny tylko do mieszania nie używam miksera a bardzo wąskiego słoika po oliwkach - energicznie nim wstrząsam aż przestanę słyszeć cukier, wlewam do wysokiej szklanki i uzupełniam zimnym mlekiem - pycha! :) i nawet warstwy są dobrze widoczne

      Usuń
    2. dokładnie, a ta pianka jest pyszna ;))

      Usuń
    3. Spróbuję wersji bez miksera, jestem leniem :P

      Usuń
  8. Kawy nie lubię, ale taką zimną na mleku bardzo lubię :).

    OdpowiedzUsuń
  9. na takie upały to jedynie mrożona kawa :)

    OdpowiedzUsuń
  10. w taki upał tylko mrożona, kocham :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Od paru dni codziennie piję kawę mrożoną. Chyba się uzależniłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. niestety nie przepadam za kawą :(
    ale na pewno musi świetnie chłodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też ostatnio namiętnie piję mrożoną kawę, ale bez wody, za to dodaję kilka kostek lodu i bitą śmietanę! <3

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja kawy nie pijam, w ogóle mi nie smakuje, zapach też mi przeszkadza :P Dziwak ze mnie trochę.

    OdpowiedzUsuń
  15. O tak, jak już muszę wypić kawę to tylko mrożoną. Tylko ja dolewam samo mleko i ewentualnie kostki lodu:)

    OdpowiedzUsuń
  16. za kawą nie przepadam, ale mrożoną uwielbiam ! <3 wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Na upały idealna propozycja, też taką lubię, najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja nawet w upały pijam gorącą kawę, nie wiem czemu nie przeszkadza mi to, chyba za duży ze mnie smakosz kawy :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię taką, jednak najlepsza jest z kawy parzonej <3333333333333333 i z wcześniej zamrożonymi kostkami z takiej kawy. Chyba aż pójdę sobie zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam kawę z dużą ilością mleka;) Obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja robię taką kawę podobnie, ale całą wodę zastępuję mlekiem. Pyszna też je z lodami (wtedy używam blendera), ale tucząca :D

    OdpowiedzUsuń

Miło mi gdy pozostawiasz po sobie ślad w postaci komentarza.
Wiem wtedy, że nie piszę posta tylko dla siebie :)
W przeciwnym wypadku uruchamia mi się "słomiany zapał"...:(
Na komentarze odpowiadam pod danym postem, jeśli nie zapomnę...
Niestety, nie mogę dodawać komentarzy w Google +