Obserwatorzy

poniedziałek, 6 października 2014

Ciasto ze śliwkami

Nie przepadam za garami i staniem w kuchni...Moje posiłki muszą zabierać mi mało czasu, energii i pieniędzy...Ale za to ciasta...Lubię ciasta i nawet mi się udają :D Nic skomplikowanego jeszcze nie piekłam, bo nie było potrzeby, ale się przymierzam. Póki co moim najulubieńszym ciastem jest sernik i to on jest pieczony najczęściej. Od paru dni chodziło za mną ciasto ze śliwkami, a nigdy nie przepadałam za ciastami owocowymi...Przepis zaczerpnęłam z bloga Design Your Life i trochę sceptycznie do niego podchodziłam, ale ciasto wyszło pyszne. Polecam ciasto, przepis oraz bloga Design Your Life.


Podany przepis jest na okrągłą formę o średnicy 24cm. Musiałam podwoić składniki, bo posiadam tylko duże i prostokątne :D

Ciasto
1 szklanka mąki
1/2 szklanki cukru (spokojnie można dać mniej)
1 cukier wanilinowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
2 jajka
1/2 szklanki oleju
dowolne owoce

Suche składniki łączymy z mokrymi, mieszamy do uzyskania jednolitej konsystencji. Wylewamy na blachę, układamy owoce i pieczemy 40 minut w 180 stopniach. Ja musiałam piec trochę dłużej, bo mam piekarnik starego typu...


Ja do mojego ciasta dołożyłam jeszcze kruszonkę. Kruszonka fajna rzecz :D Robiłam z innego przepisu, ale nie umiem obsługiwać się miarką, więc na pewno coś poknociłam...Dzisiaj znalazłam lepsze proporcje:

Kruszonka
50 g masła, miękkiego
10 płaskich łyżek mąki
4 łyżki cukru

Mąkę należy połączyć z cukrem i dodać roztopione masło. Wszystko wymieszać, posypać ciasto (przed pieczeniem...).


Znacie jakieś proste przepisy na ciasta?

19 komentarzy:

  1. zjadłabym takie domowe ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięć minut mieszania i 40 minut pieczenia, więc do roboty!

      Usuń
  2. ostatnio przerobiłam 4 kilo węgierek na powidło ale o cieście zapomniałam aby zrobić, teraz po twoim przepisie już nie odpuszczę, muszę to ciasto spróbować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przetworów nie robię, bo nie miałabym gdzie ich trzymać...Ciasta nie odpuszczaj :P

      Usuń
  3. Mniam! :)))
    ja ostatnio robiłam Bounty :) jak lubisz te batoniki to koniecznie spróbuj bo jest pyszne i łatwe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmmm zjadłabym chyba cale na raz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam domowe ciasta i dobrze zrobione śliwkowe :) dla mnie wystarczy zwykły biszkopt, ale sama nie mam ani cierpliwości ani dobrego piekarnika :/

    OdpowiedzUsuń
  6. nie powinnam na to patrzeć, bo od razu chce mi się jeść ;)
    przez całe wakacje opychałam się takim ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A widzisz mam tak samo haha ja lubię gotować ale szybkie potrawy, nie znoszę stać przy garach :p
    Ciasto pychotka, zjadlabym :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aaaa pychota!!!!! Do kawki jak znalazł ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda smakowicie, od razu zrobiłam się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepysznie się prezentuje, może spróbuję zrobić :) Chociaż mam mały uraz do ciast ze śliwkami, to jedyne ciasto, które wyszło mi kiedyś tak okropne, że całe poszło do kosza ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi gdy pozostawiasz po sobie ślad w postaci komentarza.
Wiem wtedy, że nie piszę posta tylko dla siebie :)
W przeciwnym wypadku uruchamia mi się "słomiany zapał"...:(
Na komentarze odpowiadam pod danym postem, jeśli nie zapomnę...
Niestety, nie mogę dodawać komentarzy w Google +